+ نوشته شده در یکشنبه بیست و چهارم آبان ۱۳۹۴ساعت 20:53  توسط سیاوش عرب اسدی
|
توفیق حاصل به همراه چند تن از هم ولایتی های کلاته اسدی در ایام محرم برای استان گردی و آگاهی از آداب و رسوم عزاداران حسینی سفری یک روزه به روستاهای پشت بسطام داشته باشیم. در این سفر ابتدا بر سر مزار شیخ ابوالحسن خرقانی حاضر شده و به ذکر فاتحه پرداختیم. سپس راهی میقان شده و دقایقی درمراسم سوگواری آن ها شرکت کردیم در ادامه به بسطام رفته و از سیل جمعیت و هیئت های مختلفی که از روستاهای هم جوار جهت اقامه ی عزای حسینی به جوار آستانه مقدس امام محمد (ع) رفته بودند بازدیدی داشتیم. سپس به شاهرود و میدان حسینی حسینیه ی بکرانی های مقیم شاهرود رفته و دقایقی به تماشای تعزیه نسشتیم و پس از اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر راهی زادگاه خود کلاته اسد شدیم و برای شنیدن منبر شیخ عبدالله مؤمنی به حسینیه رفته و پس از ذکر مصیبت صرف ناهار انجام شد و راهی منزل شدیم. ایستاده از راست:محمدجواد -محمدرضا-رسول- علیرضا و بنده ی حقیر علی اکبر عرب اسدی
+ نوشته شده در دوشنبه هجدهم آبان ۱۳۹۴ساعت 12:16  توسط سیاوش عرب اسدی
|
حال قضاوت کنید چرا عده ای وقتی امر به معروف و آن ها را از امر منکری باز می داری دشمنت می شوند؟
+ نوشته شده در جمعه پانزدهم آبان ۱۳۹۴ساعت 20:0  توسط سیاوش عرب اسدی
|
افتد اگر گذارد بر هيئت رقيه نور خدا ببيني در هيئت رقيه آيي چو بر عزايش پاس ادب نگه دار زيرا امام عصر است سر هيئت رقيه مراسم سوگواري و روضه خواني ياس هاي كبود همه ساله و هم زمان با پنجم ماه مبارک صفر شهادت سه ساله ی امام حسین(ع)در منزل شخصی بنده ی حقیر علی اکبر عرب اسدی فرزند یارعمو برگزار می گردد از عموم بانوان مسلمه دعوت می شود در صورت صلاحدید در این مراسم معنوی شرکت نمایند. زمان: سه شنبه:26/آبان ماه/1394
+ نوشته شده در جمعه پانزدهم آبان ۱۳۹۴ساعت 19:39  توسط سیاوش عرب اسدی
|
در حوالی جنوبی کلاته اسد کلاته ای به نام بزو یا عشق آباد وجود دارد
دارای چشمه ی کم آب و تعدادی درخت مثمر است و با با صخره های صاف و صیقلی که چشمه ی آب از زیر ماسه ها به سمت استخر کوچکی که در پایین کوه قرار دارد جاری است. اما نکته ی جالب این است که یکی از اهالی به نقل از پدرش می گفت: این کلاته در اصل مال همه ی کلاته اسدی ها بوده اما به دلیل این که مرحوم اکبر ابوطالب از کلاته های کشاورزی سهمی نداشته به ایشان داده بودند تا به کشاورزی بپردازد و..... اما ایشان این کلاته را با یک عدد پالتو به مرحوم علی لطف الله معامله کرده و معاوضه کرده است.
+ نوشته شده در جمعه هشتم آبان ۱۳۹۴ساعت 18:45  توسط سیاوش عرب اسدی
|
مدتی بود در ذهنم مرور می کردم یک زمین کشاورزی خریداری و در آن به باغ داری
صنعتی بپردازم اما با مراجعه به مسئول امور اراضی شهرستان میامی مستقر در جهاد کشاورزی بارها پدر بامرزی به احمدی نژاد و وزرای دولتش دادم... وقتی عنوان کردم فرهنگی هستم و قصد خرید آب بدون زمین از شخصی را دارم تا ضمن ایجاد شغل دوم موجب تولید و اشتغال برای کسی یا کسانی شوم ایشان بسیار نا امید کننده گفت به علت کمبود آب حتی یک متر زمین هم واگذار نمی شود. هر چقدر گفتم بحث صرفه جویی آب و قطره ای کردن مطرح است بحث تولید و اشتغال مطرح است جواب همان اولی بود و ولاغیر
+ نوشته شده در پنجشنبه هفتم آبان ۱۳۹۴ساعت 19:54  توسط سیاوش عرب اسدی
|
عزاداری دهه دوم محرم حسینی و شهدای عاشورا به مدت ده شب در مسجدجامع روستای کلاته اسد برگزار می گردد اما متاسفانه گروهی قلیلی سنت های قبلی را قبول نداشته و به ..... مذهبی روی آورده اند. حضرت آقا بارها بر حفظ عزاداری سنتی آقا و سرورمان اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرده اند اما اگر من مسئول ولایت مدار باشم قطعا گوش به فرمان حضرت آقا داده و با راه اندازی هیئت مذهبی(......)موجبات نارضایتی سوگواران حسینی را فراهم نمی آورم چرا که در دهه ی اول محرم برادر نصرت الله با تاکید بر فرمایشات رهبر فرزانه ی انقلاب و سلیقه ی عمومی مردم گام برداشته و صدها نفر از سوگواران حسینی حتی افراد کهنسال و روحانی و بچه ها در صفوف منظم کنار هم به سینه زنی می پردازند اما در دهه ی دوم عده ی زیادی باید در گوشه کنار مسجد ایستاده و نشسته به گفتگو صحبت با یکدیگر بپردازند چه خوب است اگر سبک نوحه و سینه زنی سنتی ادامه یابد مخالفین این سبک نیز تقلیل می یابند. ما گفتنی ها را گفتیم که نظر عده ی زیادی از اهالی کلاسد است. یا حق
+ نوشته شده در پنجشنبه هفتم آبان ۱۳۹۴ساعت 19:43  توسط سیاوش عرب اسدی
|
محرم کلاته اسد به روایت تصویر
همه آمده بودند..... و این صدای جوشش خون حسین است که:.... پس از هزار و سیصد و اندی سال هر روز و هر ساله گرمتر و گرمتر می شود... از طرفی هم فوکویا و هوادارانش تدابیری را برای خاموش کردن حرکت خون حسین در عالم اسلامی به پا کرده اند ولی.... غلام لطفی مداح و روضه خوان حسین بن علی(ع) نصرت الله که هر ساله صدای گرمش موجب جمع شدن حلقه ی عزادارن آقا و مولایمان اباعبدالله الحسین (ع)و یاران باوفایش می شود. ویلچری با ویلچر... سالمندان با تکیه بر صندلی کسانی که روزگاری در وسط دسته های عزاداری به سر و سینه می زدند اما امروزه... نعزیه خوانانی که هر ساله به حق اشک مردم را در می آورند صفوف نماز جماعتی که متاسفانه در ایامی که سفره حسینی پهن است بیشتر از بیش شلوغ و هواداران خاص خود را دارد... امیر محمد من هم از شرکت در عزای حسینی غافل نمانده بود
غذاهای نذری که باز هم به سهم خود هزینه ها و هوادارن خود را به سوی خود جذب و جلب می کند متخصصین سیستم های صوتی برقی که کمتر از آن ها یاد می شود.
+ نوشته شده در دوشنبه چهارم آبان ۱۳۹۴ساعت 10:29  توسط سیاوش عرب اسدی
|
|
|||||||||