علی رمضانی (راننده دکتر احمدی نژاد):

با استاندار از گردنه ى صائین اردبیل عبور مى کردیم.
برف شدیدى هم مى بارید و اتومبیل ها به سختى تردد مى کردند.
اتومبیلِ پیکانى که مسافرانش یک خانواده بودند، وسط جاده گیر کرده بود.
تا آقاى استاندار اتومبیل را دید، از راننده خواست اتومبیلمان را نگه دارد. بعد پیاده شد تا به راننده کمک کند.
او هم دکتر را نمى شناخت و نمى دانست ایشان استاندار است، با خوشحالى کمکمان را پذیرفت.
من و دکتر اتومبیل را هُل دادیم تا راننده آن راکنار جاده ببرد.
کامیونى آمد و از کنار ما رد شد.راننده ی کامیون وقتى دید اتومبیل پیکان راه را بند آورده، رو به من و دکتر و راننده با الفاظ رکیک فحاشى کرد.
بى سیم را از داخل اتومبیل خودمان برداشتم تا به پاسگاه پلیس اطلاع دهم.جلوى کامیون را بگیرند.
تا دکتر متوجه شد، بى سیم را از دستم گرفت و گفت: چه کار مى کنى؟رها کن! زحمت کش است. نان آور خانواده است. زن و بچه هایش چشم به راهش هستند.دعا کن به سلامت به خانه اش برسد!

 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و چهارم آبان ۱۳۹۴ساعت 20:53  توسط سیاوش عرب اسدی  | 
http://s6.picofile.com/file/8221786800/1445779028620_Copy.jpg

توفیق حاصل به همراه چند تن از هم ولایتی های کلاته اسدی

 در ایام محرم برای استان گردی و آگاهی از آداب و رسوم

عزاداران حسینی سفری یک روزه به روستاهای پشت بسطام

داشته باشیم.

در این سفر ابتدا بر سر مزار شیخ ابوالحسن خرقانی حاضر شده

و به ذکر فاتحه پرداختیم.

سپس راهی میقان شده و دقایقی درمراسم سوگواری آن ها

شرکت کردیم  در ادامه به بسطام رفته و از سیل جمعیت و

هیئت های مختلفی که از روستاهای هم جوار جهت اقامه ی

عزای حسینی به جوار آستانه مقدس امام محمد (ع) رفته بودند

بازدیدی داشتیم.

سپس به شاهرود و میدان حسینی حسینیه ی بکرانی های مقیم

شاهرود رفته و دقایقی به تماشای تعزیه نسشتیم و پس از اقامه ی

نماز جماعت ظهر و عصر راهی زادگاه خود کلاته اسد شدیم و برای

شنیدن منبر شیخ عبدالله مؤمنی به حسینیه رفته و پس از ذکر

مصیبت صرف ناهار انجام شد و راهی منزل شدیم.

ایستاده از راست:محمدجواد -محمدرضا-رسول- علیرضا و بنده ی حقیر

علی اکبر عرب اسدی

+ نوشته شده در  دوشنبه هجدهم آبان ۱۳۹۴ساعت 12:16  توسط سیاوش عرب اسدی  | 
 

 موضوع: عوامل ترک امر به معروف و نهی از منکر(2)
حدیث داریم که اگر کسی خوبی ببیند، عکس العمل نشان ندهد، بدی ببیند، بی‌خیال باشد، یعنی خوب و بد نزد او یک طور باشد، «و هو میت» این مرده است. منتهی مرده‌ی عمودی است. «بین الاحیاء» مرده‌های در قبرستان افقی هستند، این مرده‌ی عمودی است. انسان باید در مقابل خوب و بد یک عکس‌العملی نشان بدهد.
1- بهانه‌های سکوت در برابر منکر
دلیل سکوت چیست؟ یک: توقع نابجا! یعنی یک آقا و یا خانمی که امر به معروف می‌کند، می‌خواهد تا گفت، مردم گوش بدهند. این توقع نابجا است. قرآن می‌فرماید: من بعضی چیزها را چند بار می‌گویم. «صرفناه» (فرقان/50) «صرفن» یعنی یک عبارت را من بارها تغییر دادم، یک چیزی را ما گاهی باید با شعر بگوییم،  با سرود بگوییم، گاهی باید با مهمانی بگوییم، گاهی باید با تشر بگوییم، گاهی باید با قهر و غضب بگوییم، یعنی توقع نداشته باش که این کباب را همین که روی آتش گذاشتی بپزد، به هر حال توقع نابجا یکی از عوامل است..

حال قضاوت کنید چرا عده ای وقتی امر به معروف و آن ها را از امر منکری باز می داری دشمنت

می شوند؟

+ نوشته شده در  جمعه پانزدهم آبان ۱۳۹۴ساعت 20:0  توسط سیاوش عرب اسدی  | 


 

افتد  اگر   گذارد   بر   هيئت   رقيه

نور  خدا  ببيني   در   هيئت   رقيه

آيي چو بر عزايش پاس ادب نگه دار

زيرا امام عصر است سر هيئت رقيه

مراسم سوگواري و روضه خواني ياس هاي كبود همه ساله و هم زمان با پنجم

ماه مبارک صفر شهادت سه ساله ی امام حسین(ع)در منزل شخصی بنده ی

حقیر علی اکبر عرب اسدی فرزند یارعمو برگزار می گردد از عموم بانوان مسلمه

دعوت می شود در صورت صلاحدید در این مراسم معنوی شرکت نمایند.

زمان: سه شنبه:26/آبان ماه/1394

+ نوشته شده در  جمعه پانزدهم آبان ۱۳۹۴ساعت 19:39  توسط سیاوش عرب اسدی  | 
در حوالی جنوبی کلاته اسد کلاته ای به نام بزو یا عشق آباد وجود دارد

دارای چشمه ی کم آب و تعدادی درخت مثمر است و با با صخره های

صاف و صیقلی که چشمه ی آب از زیر ماسه ها به سمت استخر کوچکی

که در پایین کوه قرار دارد جاری است.

اما نکته ی جالب این است که یکی از اهالی به نقل از پدرش می گفت:

این کلاته در اصل مال همه ی کلاته اسدی ها بوده اما به دلیل این که

مرحوم اکبر ابوطالب از کلاته های کشاورزی سهمی نداشته به ایشان

داده بودند تا به کشاورزی بپردازد و.....

اما ایشان این کلاته را با یک عدد پالتو به مرحوم علی لطف الله معامله

کرده و معاوضه کرده است.

+ نوشته شده در  جمعه هشتم آبان ۱۳۹۴ساعت 18:45  توسط سیاوش عرب اسدی  | 
مدتی بود در ذهنم مرور می کردم یک زمین کشاورزی خریداری و در آن به باغ داری

صنعتی بپردازم اما با مراجعه به مسئول امور اراضی شهرستان میامی مستقر در جهاد

کشاورزی بارها پدر بامرزی به احمدی نژاد و وزرای دولتش دادم...

وقتی عنوان کردم فرهنگی هستم و قصد خرید آب بدون زمین از شخصی را دارم تا

ضمن ایجاد شغل دوم  موجب تولید و اشتغال برای کسی یا کسانی شوم ایشان

بسیار نا امید کننده گفت به علت کمبود آب حتی یک متر زمین هم واگذار نمی شود.

هر چقدر گفتم بحث صرفه جویی آب و قطره ای کردن مطرح است بحث تولید و

اشتغال مطرح است جواب همان اولی بود و ولاغیر

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفتم آبان ۱۳۹۴ساعت 19:54  توسط سیاوش عرب اسدی  | 
http://s3.picofile.com/file/8100655284/IMG_3648.jpg

عزاداری دهه دوم محرم حسینی و شهدای عاشورا به مدت ده شب در مسجدجامع

روستای کلاته اسد برگزار می گردد اما متاسفانه گروهی قلیلی سنت های قبلی را

قبول نداشته و به ..... مذهبی روی آورده اند.

حضرت آقا بارها بر حفظ عزاداری سنتی آقا و سرورمان اباعبدالله الحسین(ع) تاکید               کرده اند اما اگر من مسئول ولایت مدار باشم قطعا گوش به فرمان حضرت آقا داده

 و با راه اندازی هیئت مذهبی(......)موجبات نارضایتی سوگواران حسینی را فراهم

نمی آورم چرا که در دهه ی اول محرم برادر نصرت الله با تاکید بر فرمایشات رهبر

فرزانه ی انقلاب و سلیقه ی عمومی مردم گام برداشته و صدها نفر از سوگواران

حسینی حتی افراد کهنسال و روحانی و بچه ها در صفوف منظم کنار هم به سینه

زنی می پردازند اما در دهه ی دوم عده ی زیادی باید در گوشه کنار مسجد ایستاده

و نشسته به گفتگو صحبت با یکدیگر بپردازند چه خوب است اگر سبک نوحه و سینه

زنی سنتی ادامه یابد مخالفین این سبک نیز تقلیل می یابند.

ما گفتنی ها را گفتیم که نظر عده ی زیادی از اهالی کلاسد است.

یا حق

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفتم آبان ۱۳۹۴ساعت 19:43  توسط سیاوش عرب اسدی  | 
محرم کلاته اسد به روایت تصویر 

همه آمده بودند.....

و این صدای جوشش خون حسین است که:....

پس از هزار و سیصد و اندی سال هر روز و هر ساله  گرمتر و گرمتر می شود...

از طرفی هم فوکویا و هوادارانش تدابیری را برای خاموش کردن حرکت خون حسین

در عالم اسلامی به پا کرده اند ولی....

http://s3.picofile.com/file/8219199150/q1_1_.JPG

غلام لطفی مداح و روضه خوان حسین بن علی(ع)

http://s3.picofile.com/file/8219199242/q1_2_.JPG

نصرت الله که هر ساله صدای گرمش موجب جمع شدن حلقه ی عزادارن

آقا و مولایمان اباعبدالله الحسین (ع)و یاران باوفایش می شود.

http://s3.picofile.com/file/8219199318/q3_1_.JPG

ویلچری با ویلچر...

http://s6.picofile.com/file/8219199476/q5_1_.JPG

سالمندان با تکیه بر صندلی کسانی که روزگاری در وسط دسته های عزاداری به

سر و سینه می زدند اما امروزه...

http://s6.picofile.com/file/8219199518/q5_2_.JPG

نعزیه خوانانی که هر ساله به حق اشک مردم را در می آورند

http://s6.picofile.com/file/8219199526/q7_1_.JPG

صفوف نماز جماعتی که متاسفانه در ایامی که سفره حسینی پهن است بیشتر از بیش

شلوغ و هواداران خاص خود را دارد...

http://s3.picofile.com/file/8219199576/q7_2_.JPG

امیر محمد من هم از شرکت در عزای حسینی غافل نمانده بود

http://s6.picofile.com/file/8219199626/q8.jpg

غذاهای نذری که باز هم به سهم خود هزینه ها و هوادارن خود را به سوی خود جذب و جلب می کند

http://s6.picofile.com/file/8219200076/q0.JPG

متخصصین سیستم های صوتی برقی که کمتر از آن ها یاد می شود.

 

+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم آبان ۱۳۹۴ساعت 10:29  توسط سیاوش عرب اسدی  |